diumenge, 2 de setembre del 2007

Dissabte d'agulles a Montserrat

Via aresta GAM de la Portella petita (inferior)
En Pep proposa per aquest dissabte la via GAM de la Portella inferior que només té tres llargs i podrem acabar al migdia per anar a col·laborar al Parc de Ponent. La via té reequipats els passos de 6a i 6a+ amb parabolts ben aprop que es poden fer amb A0 o amb estreps, si es vol, és clar!
Després d'un intens intercanvi de paraules camí cap a Montserrat, on hem actualitzat informacions respecte a les nostres respectives vides durant aquest mes d'agost, passem pel forn de pà del Bruc i comprem uns croissants i unes "rosquilles" que es veu que al Bruc en diuen "donuts". Què carai és un donut? Jejjeje...
Bé, aparquem i gestionem el material i els trastos per fer la via. I enfilem el camí!! Que fantàstic és caminar per Montserrat quan és d'hora, que fa fresca i encara es nota la rosada de la matinada... Anem identificant les agulles i les vies fins que som a peu de la nostra esvelta agulla.

LLARG 1: són uns 20 metres de III+ que vam fer grimpant, amb compte i per la banda dreta de la paret fins arribar a la R1.

Sempre volen fer-se fotos...Què contents!

LLARG 2: comença en Sergi amb el primer pas de 6a que per no cansar-se (això diu) penja l'estrep i passa amb elegància i sense ni una paraula. Després continua amb Vº i abans d'arribar al següent sostret fa una curta diagonal a la dreta per trobar la reunió. Els tres arribem a la reunió i ens mirem la següent sortida.

LLARG 3: en Pep té ganes d'estrenar de primer el seu nou estret de dinema i tira de primer el següent llarg. Passa les dos primeres xapes (6a+) amb un estil i una tècnica refinada que combina amb el flamant estrep i continua fins el cim de l'agulla amb uns metres de IV+.

Cadascú ho fa com pot...

Un cop dalt fem la felicitació cordial d'escaladors sobradament qualificats (jejejeje), unes fotos i mirades a les agulles i amb un ràpel (cara est) de 20 metres som al terra pensant en fer una altra via.

Via Aresta Brucs de la Bitlla (davant de la Bola del Partió)

L'elecció d'aquesta via també és d'en Pep doncs fa un temps la va fer amb altres companys i recordava un equipament justet però molt bonica de fer. Després de fer una mica el senglar per trobar l'agulla arribem i trobem enfilats a la primera reunió un noi que es diu Pep de Badalona del curs de monitors/es iniciadors/es. Ens comenta que ells abandonen la vioa doncs el següent llarg està net, no hi ha assegurances i s'han deixat els friends i tascons a casa. Vaja! Quina pena! Els nostres també estan al cotxe. Però com que som més valents que ningú (i que ningú ho dubti!!!), apa, sommi amb més alegria que mai a la vida...

LLARG 1: tira la Montse que no ha fet res de primera avui i la sorpresa són 20 metres amb dos espits. Sort que el llarg és de IV que si no... Però igualment millor no miro avall... La reunió té una savina molt gran al costat que fa ombra i són dos espits amb un cordino de mal aspecte i poca confiança. Bé, espero que pugin aquest parell i mirem el següent llarg, que com molt amablement ens havien comentat aquells dos nois, està més net que, que, que... Vaja! que no es veu res de res, això sí, una fissura molt maca per equipar....

LLARG 2: ja ho he dit, estàvem molt valents, i en Pep més que mai. Sommi, tira de primer perquè diu que si no veu res que desgrimpa, que ho veu fàcil. I a més a més que ell recordava haver-la fet i posar alguna baga o alguna cosa, però que la va fer bé. Ara ja sabem com té la memòria... La progressió és senzilla però és clar, sense xapes... Diu que tira, i que tira però encara no ha xapat enlloc, només a la reunió, i ja deu haver fet, no sé, uns 10 metres. I nosaltres a la reunió vinga a patir, doncs per fàcil que sigui, pot passar qualsevol cosa, ja se sap. I per fi... troba un clau!!! Però noi, no sé què li passa que ara xapa, després desxapa, ara xapa, després desxapa, aiiiii... Pep, per favor...!!! I per fi, ja està, però torna a tirar sense res a la vista, uns 10 metres més i un espit i després fins el cim de l'agulla. La tirada és de IV+. Bé, doncs com la primera, uns 20 metres i dos xapes.

De nou, un ràpel de 55 metres molt, però que molt calent (les cordes cremem moltíssim) i a peu de via una altra vegada. No sé en què pensava quan aquell noi de Badalona ens comentava lo de la segona tirada... Bé, ja està feta i tot ha anat molt bé.
Camí de retorn passem pel refugi i megen uns entrepans i prenem unes coca-coles, molt bons però és clar, carets, carets... Que sapigueu que una llauna val 2'80 €, però és clar, la portegen des del pàrquing.

I tornem cap a Granollers que ens queda el tema del Parc de Ponent.

Les vies que farem més endavant: la bola del Partió (si hi ha moral, és clar...I mirem bé l'equipament), l'agulla de l'arbret, la miranda de les bohigues, entre d'altres de l'estil i de la zona.