dimecres, 24 de març de 2010

Entrenament: resistència de curta durada

Avui sessió d'entrenament com cada dimecres.
Hem treballat la resistència de curta durada de la següent manera: de 15 a 20 moviments intensos amb un minut de recuperació entre ells i així tres sèries consecutives. Després fer una recuperació intensa (5 minuts) i repetir la seqüència tres vegades més. D'això se'n diu sistema fraccionat per poder millorar la intensitat de l'esforç, fraccionant en parts de major intensitat però menor duració.


Per escalar convé tonificar la musculatura del tren superior, però sobretot la musculatura dorsal, deltoides i bíceps, sense descuidar el treball d’avantbraços, important per mantenir i assegurar les presses de mans. Seguidament al treball de resistència de curta durada hem fet una sessió de sostre amb bones presses de mans i amb els braços extesos, per no sobrecarregar els músculs i acostumar-nos a les extensions.
Després hem fet una via de 8-10 moviments en el plafó més tombat, fent girs de cintura i cadera per evitar l'efecte de la gravetat. Important la col·locació de peus.
Fa un parell de setmanes que tinc un dit de la mà esquerra una mica fotut i no puc tibar com m'agradaria. El meu fisio em va explicar que a la musculatura hi ha com uns tensors que subjecten els lligaments (com les arandeles de les canyes de pescar) que són els que deuen estar massa obligats i per això se m'han inflamat. I jo em pregunto... Que he fet malament? Si sempre escalfo i vaig mica en mica... Només s'explica d'escalar en fred com ho vam fer per última vegada a Montserrat.

Demà m'espera una sessió de fisio a veure si podem estar bé per les vacances de SS. Tant de bò!